2015-01-11

Dans på Tyresö slott

Lägger upp fötterna och tar en kopp te innan jag ska krypa ner i sängen och åter till vardagen i morgon.
Lekpaus med Katterna.
Snön yr och frisyren krånglar och jag orkar inte använda hårspray. Sällskapet blir sjukt så jag får ta mig i väg skälv. Det ena plogtåget före det andra efter. Lungt och metodiskt tar sig bilen fram på hala vägar. När jag kommer fram till Slottet så snöar det stora flingor och det blandas med de glada skratten i från barn som åker kälke i backen. I musikrummet så finns Empirsällskapet alla uppklädda för en trevlig dag med dans. Dansar flera danser som vi har dansat på flera andra event detta är mera en träning. Men med en lite knorr att vi alla har klätt upp oss.
JAg hade tänkt att ta mig till skeppis senare men jag fastnade hos en kompis och sedan var jag för trött för att ta mig in till stan. Jag gissar på att det inte blir en slapp dag på jobbet i morgon. Så hamnade jag bakom ett plogtåg även på vägen hem men jag kände att jag inte hade brottom så jag låg bakom dem tills de åkte av mot rydbo. Som sagt nu är det te och lyssnar på Da Capo på radion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar